maandag 16 mei 2016

Review: Chilly Silx Harsstrips

Zoals ik in mijn shoplog van gisteren al vertelde heb ik harsstrips gekocht, vooral voor mijn benen en oksels, maar ook voor mijn wenkbrauwen. Ik was hier erg benieuwd naar, aangezien het er voor zou moeten zorgen dat je haren langer weg blijven dan met scheren. Ik was wel een beetje bang voor de pijn, omdat ik verhalen heb gehoord dat het erg pijnlijk is. Ik weet dat veel meiden van mijn leeftijd benieuwd naar dit soort dingen zijn, dus vandaar dat ik er een review over ga schrijven! 

Ik wist totaal niet wat ik me bij harsstrips moest voorstellen, dus ik wist ook niet welke ik moest kopen. Ik vond die van Veed wat duur voor een eerste keer, maar die van Kruidvat lijken me dan weer zo'n lage kwaliteit. Daarom kocht ik deze, ook omdat er 'pijnverlichtend' op de verpakking stond, en dat klonk wel aantrekkelijk. 



Zo ziet het er dus uit. Het zijn als het ware twee dunne papiertjes (voelt een beetje als dun verband) met een plakstrip in het midden. Ik vroeg me wel af hoe je dit op je benen moet doen, want als ik het zo bekijk moet ik er wel 4 hebben op 1 been (ook al weet ik dat je ze vaker dan 1 keer kan gebruiken).

Voordat je begint, moet je de strip tussen je handen warm wrijven. Je voelt niet echt wanneer het warm is, dus dat is lastig. Maar na een paar minuten besloot ik toch de strips van elkaar af te trekken. Je ziet dan ook dat de roze binnenkant een beetje vloeibaar is geworden, dat is dus de bedoeling. Ik legde een strip aan de kant en de andere plakte ik op mijn been, aanstrijken in de richting van de haren. Vervolgende kun je het lipje vastpakken en moet je het er snel vanaf trekken. Dit deed eigenlijk helemaal geen pijn en het kwam er ook goed vanaf. Ik had naderhand nog wel stoppeltjes, maar ik las op internet dat je haren er als het ware ook aan moeten wennen, dus dat dat na verloop van tijd beter gaat.

Bij mijn oksels was het wat minder. Toen ik het eraf wilde trekken deed het zoveel pijn, dat de strip voor een stukje kapot scheurde, zo vast zat het. Ik had naderhand ook meerdere wondjes en het deed ontzettend veel pijn. Ik weet niet of dit normaal is? Dit was dus een minder succes.

Ik kan niet zeggen dat ik hier onwijs blij mee ben, maar misschien dat het, als ik het vaker gebruik, beter wordt. Ik moet wel zeggen dat ik ongeveer de helft van m'n strips al op heb, met m'n oksels en benen. Dat gaat dus erg snel. Ik kan hier dus ook niet echt een goed oordeel over geven, maar ik denk dat het op mijn benen binnenkort wel beter gaat! Mijn oksels durf ik voorlopig nog niet ;).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten