zondag 3 januari 2016

Mijn kerst en oud&nieuw

December vind ik de leukste dag van het jaar en hoewel hij nu al weer een paar dagen voorbij is, wil ik toch nog graag met jullie delen wat ik allemaal gedaan heb tijdens kerst en oud&nieuw. Ik heb dit jaar echt een onwijs leuke december maand gehad en ik kijk daar dan ook met heel veel plezier en liefde op terug!




Met kerst hebben we op kerstavond gezellig met de ene kant van de familie bij elkaar gezeten. Iedereen had een aantal hapjes gemaakt en die hebben we samen opgegeten terwijl we met elkaar kletsten. Mijn zusje, mijn vriend, mijn jongere neefje en nichtje en ik hebben ook nog samen spelletjes gedaan en dat was ook ouderwets gezellig! Heel leuk dus!

Op eerste kerstdag hebben we eerst met het gezin en mijn vriend ontbeten. We hadden speciale kerstbroodjes dus dat zag er sowieso heel leuk uit en het was ook nog eens erg lekker! Daarna hebben mijn zusje, mijn vriend en ik een paar uurtjes monopoly gespeeld en vervolgens ben ik samen met mijn vriend even naar opa en oma geweest, waar we een film keken. 's Avonds had mama een heerlijk kerstdiner klaargemaakt en 's avonds hebben we nog monopoly gespeeld en een film gekeken. Geslaagde eerste kerstdag!


Op tweede kerstdag zijn mijn vriend en ik na het ontbijt naar hem thuis vertrokken. Daar hadden we 's middags/'s avonds gourmetten met zijn kant van de familie. Dat was ook erg lekker en gezellig en daarmee heb ik de kerstdagen met veel plezier kunnen afsluiten!

Op oudjaarsavond heb ik dit jaar niet bijzonder veel gedaan, maar het was onwijs gezellig. Ik stond 's middags al in de keuken om chocoladewafels te maken en die hebben we 's avonds lekker opgegeten. Ik zat samen met mijn ouders op de bank en met alle hapjes die we hadden en de tv hebben we ons prima vermaakt! Ik ben lekker op tijd naar bed gegaan (1 uur), omdat ik op nieuwjaarsdag fris wilde zijn!

Op nieuwjaarsdag zijn we met het gezin naar oma gegaan, waar de hele familie bij elkaar kwam. Oma bakt elk jaar oliebollen en dat was ook dit jaar het geval. Ze zijn altijd onwijs lekker en ik kijk er al een week van tevoren naar uit.

Ik heb dus een geweldige kerst en oud&nieuw gehad en ik hoop dat het volgend jaar net zo leuk wordt!

Hoe was jouw kerst en oud&nieuw? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten