zaterdag 9 januari 2016

KIKO soft light powder

Ik was nog totaal onbekend met het merk KIKO, maar omdat ik er altijd hele positieve dingen over hoorde was ik er toch wel erg benieuwd naar. Wat ik ook een pluspuntje vind, is dat KIKO goede make-up heeft én dat het niet op dieren test. Ik ben daar de laatste tijd erg oplettend op en ondanks dat ik nog steeds wel make-up gebruik dat op dieren is getest, probeer ik er wel meer op te letten.
Anyway, ik ging eigenlijk naar KIKO voor een highlighter, maar omdat het zo druk was kwam ik thuis met een poeder, Ik dacht wel dat het een highlighter was, maar dit bleek niet zo te zijn. Ik was dus heel bang dat hij veel te licht was voor mijn huid, maar dat viel reuze mee. Lees verder wat ik ervan vind!


Hij zat nog geen dag in mijn make-up stash en hij was al smerig...

De verpakking 

Ik vind het uiterlijk van deze poeder erg mooi en ook wel een tikkeltje chique. Hij is mat zwart van de buitenkant en je ziet ook niet wat er in zit, dat vind ik op de een of andere manier altijd mooi. Het matte is ook meteen een nadeel, aangezien het vuil en andere make-up aantrekt als een malle. Dat krijg je er dan ook weer niet goed af, dus hij wordt wel snel vies. Ik weet het, hij zit in een doosje als je hem koopt, maar dat doosje is nou ook niet je van het om hem daar altijd in te bewaren. 
De binnenkant vind ik er ook erg leuk uitzien, De poeder is een beetje bollend en daardoor ook makkelijk te gebruiken. Er zit ook een spiegeltje in en dit is erg handig als je onderweg nog even je gezicht wil bij poederen! Nee, op de verpakking is (buiten het snel vuil worden) niks aan te merken. 

De kleur

Voor de kleur zelf was ik wel een beetje bang. Het is namelijk een vrij lichte kleur (duh, omdat ik met m'n domme hoofd in die drukke winkel dacht dat het een highlighter was) en ik was een beetje bang dat hij te licht voor me was. Ik heb een vrij lichte huid en meestal gebruik ik ook wel de lichtste kleur, maar dit was wel heel licht. Toch viel dit reuze mee. Het werkt eigenlijk een beetje als een transparante poeder, het maakt je huidskleur er niet anders uitzien en eigenlijk krijg je er alleen een matte finish van. Dit kwam dus goed uit! Ik vind dat hij erg fijn en snel werkt, je hebt niet veel nodig om je gezicht mat te maken en glimmende plekjes zie ik ook niet meer terug. Positief! 

De werking 

Ik had natuurlijk al veel goede verhalen over KIKO gehoord, maar zelf heb ik nog nooit iets van dit merk gebruikt. Dit was het allereerste en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Zoals ik in het vorige kopje al zei, werkt de poeder erg goed en heeft hij een duidelijk matte finish. Je hebt niet veel nodig voor een goed resultaat en hij blijft ook nog eens erg goed zitten. Doordat je niet veel nodig hebt, denk ik dat deze poeder ook lang mee zal gaan. Ik ben overigens wel benieuwd hoe de andere kleuren dan werken. Deze kleur was namelijk eigenlijk te licht voor mij, maar toen ik hem op had, zag het er toch gewoon goed uit. 

Conclusie

Ik ben heel tevreden over deze poeder van KIKO. Ik had het stiekem ook wel een beetje verwacht, omdat ik veel positieve dingen hoor over het merk, maar toch was ik echt benieuwd of ik dezelfde ervaringen zou hebben. Deze poeder is in ieder geval echt een aanrader en ik ga zeker meer producten van KIKO kopen! 

De KIKO soft light powder kost nu €5,90 (een speciale actie denk ik, want ik kocht hem gewoon voor 11,90) en is in de winkel of hier te koop. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten