vrijdag 8 januari 2016

Andrélon langer fris droogshampoo

Het leek mij altijd een perfecte oplossing: droogshampoo. Ik was mijn haar om de dag en ik wil het ook echt niet vaker doen, maar soms wordt het toch stiekem een beetje vet aan de bovenkant. Dan is droogshampoo natuurlijk een ideale oplossing! Ik heb er al ooit eentje gehad van Kruidvat huismerk en daar was ik eigenlijk heel tevreden over. Toch verwachte ik dat er vast wel een beter merk was en daarom besloot ik om de droogshampoo langer fris van Andrélon uit te proberen. Langer fris shampoo is ook altijd tegen vet haar, dus ik was ervan overtuigd dat deze droogshampoo dat ook zou zijn.


Verpakking

De droogshampoo zit in een soort van metalen spuitbus, eigenlijk net alsof je een bus haarlak koopt. Best gek eigenlijk dat je daarmee dan je haar kan 'wassen'. Verder ziet het uiterlijk er ongeveer hetzelfde uit als de normale shampoo van Andrélon. Ik vind dit er erg fris en netjes uitzien, niet te druk, niet te saai. Op de achterkant staat ook hoe je het moet gebruiken en dat is ook nog best handig (ik wist dat in het begin namelijk ook niet). Het is een redelijk grote bus en ik denk dat ik er best lang mee vooruit kan. Ja, de verpakking is helemaal prima!

Werking

Je moet de bus 20 cm van je haar houden en dan spuit je het erop. Zo gezegd, zo gedaan. Ik vond het alleen wel een beetje moeilijk wat ik dan precies moet doen, Moet ik één keer spuiten, of moet ik gewoon net zo lang spuiten dat heel m'n haar onder zit (iemand die dit weet?)? Anyway, daarna moet je het 1 tot 2 minuten in laten trekken, om het vervolgens uit te borstelen. Als ik ergens een hekel aan heb is het wachten, vooral als ik haast heb, want ja, dan gebruik ik droogshampoo in plaats van dat ik onder de douche spring. Maar ik snap ook wel dat zo'n droogshampoo niet 1, 2, 3 werkt, dat is bij een normale shampoo immers ook niet zo. Dus ik wachtte geduldig twee minuutjes af, waarna ik het door ging borstelen. Wat trouwens nog best een klus is, aangezien je haar op sommige plekken heel erg wit uitslaat en dat krijg je er vrij moeilijk weer uit. 

Effect

Nadat ik mijn haar eenmaal uitgeborsteld had, had het toch niet het effect dat ik verwacht had. Ik had verwacht dat mijn haar op zijn minst minder vet zou ogen, integendeel, het zag er eerder nog vetter uit dan voorheen. Ik weet niet of ik dit verkeerd gebruikt, want misschien ligt het wel aan mij. Maar ik was niet tevreden over de werking. Ik vind het feit dat mijn haar er vetter uit ziet dan eerst, toch best raar?

Conclusie

Ik ben niet onwijs tevreden over deze droogshampoo. De verpakking is mooi en hij werkt ook wel fijn, maar die witte vlekken in je haar zijn onwijs irritant en mijn haar werd er eerder vetter van dan andersom. Ik koop volgende keer in ieder geval gewoon weer de droogshampoo van Kruidvat, want die werkte voor mij veel beter! Of weet iemand die dit leest misschien een goede droogshampoo tegen vet haar? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten