donderdag 20 augustus 2015

Back to school - tips

Het onvermijdelijke komt er toch weer aan, het nieuwe schooljaar begint bijna. Voor sommigen is het volgende week al, maar ik heb gelukkig nog een weekje vakantie. Ik weet eigenlijk niet of ik zin heb in het nieuwe schooljaar, want leuk is nou ook iets anders, maar ik heb wel enkele tips waarmee het schooljaar een stuk makkelijker (en dus leuker) wordt! In dit artikel ga ik deze tips met jullie delen!




Wees goed voorbereid
Als er iets vervelend is, dan is het wel dat je erachter komt dat je iets vergeten bent. Je had nog iets moeten regelen, iets moeten kopen, noem maar op, maar je hebt het nog niet gedaan. Het is veel fijner om te weten dat je alles gedaan hebt, voordat je aan je nieuwe schooljaar begint, zo ga je er al meteen een stuk relaxter in!

Houd meteen alles goed bij
Hierin ben ik mezelf hard tegengekomen. Stiekem denk je na de vakantie 'ach, ik hoef nu nog niet zo hard te werken, ik heb net vakantie gehad!', maar dat is helemaal niet slim. Je kunt beter meteen hard aan de slag gaan, zodat je op het laatst minder hoeft te doen. Dat is ook een stuk fijner!

Werk hard, maar houd ook tijd over
Het is echt niet erg om een dagje eens niks te doen, of om wat eerder te stoppen als normaal. Je hebt namelijk ook rust en vrije tijd nodig, anders trek je het helemaal niet. Dus plan gerust leuke momentjes met vriendinnen in of kijk eens een leuke serie!


Blijf jezelf
Dit vond ik het allermoeilijkste van mijn hele middelbare school tijd. Ik heb altijd, en nu eigenlijk nog steeds, het gevoel gehad alsof ik het voor anderen goed moest doen. Dat is absoluut niet waar dus denk eraan dat je altijd jezelf moet blijven en dat jij tevreden moet zijn met de keuzes die je maakt, dat is het belangrijkste!

Maak het een beetje leuk
Dit is soms natuurlijk erg lastig, maar zelfs het simpelste kan school al leuk maken. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je je schoolspullen leuk gepimpt hebt of koop vrolijke pennen, ik werd vroeger van nieuwe pennen namelijk al snel vrolijk en dan vond ik het helemaal niet erg om te schrijven. Maar natuurlijk moet het ook gezellig zijn met je klas, maak bijvoorbeeld eens een praatje met iemand anders. Zo ontmoet je ook nieuwe mensen en wordt het ook een stuk gezelliger in de klas!

Houd de leraar 'te vriend'
Natuurlijk moet je niet gaan slijmen of het lievelingetje van de leraar uit gaan hangen, maar door goed op te kunnen schieten met je leerkrachten kun je net wat meer bereiken dan door brutaal te zijn of niet te luisteren. Ik heb dat vaak gemerkt dat als je goed kunt opschieten met leraren, ze ook eerder in staat zijn je te helpen dan wanneer je altijd een grote mond hebt.

Ik denk dat dit wel ongeveer de dingen zijn die mij in de middelbare school overeind hebben gehouden. Soms is het natuurlijk lastig om school makkelijk en leuk te houden, maar bedenk voor jezelf ook een paar tips waarmee je het makkelijker voor jezelf kan maken. Dan gaat het zeker lukken!

Wat zijn jouw 'Back to school tips'? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten