vrijdag 31 juli 2015

Kleuren als ontspanning

Sinds ik bij Intertoys werk, heb ik al een paar keer de 'kleurboeken voor volwassenen' gezien. Ik vind ze er altijd zo onwijs tof uitzien, maar aangezien ze €9,95 per stuk kosten, vind ik dat toch best veel geld. Nu zag ik bij Action een soortgelijk kleurboek liggen. Wel een stuk dunner, maar deze kostte maar €1. Een ideale prijs om het te proberen dus! Ik heb het nu een paar dagen in huis en ik ben verslaafd! Vandaar dat ik er graag een artikel aan wil wenden.

Ik heb gemerkt dat kleuren echt onwijs fijn is. Ik vind het sowieso leuk om iets mooi in te kleuren, zodat je uiteindelijk een mooie tekening hebt. Maar ook het proces zelf is heel fijn, ik kan er helemaal in opgaan en daarom vergeet je ook een beetje alles om je heen. Dit is heel fijn als je bijvoorbeeld stress hebt of ergens mee zit, dan kan dit heel relaxed werken. Ik heb dan ook geprobeerd om lekker mijn tijd ervoor te nemen. niks gehaast doen, want dat doen we tegenwoordig al zoveel. Ik merk dat dat juist voor veel innerlijke rust zorgt en dat ik me daardoor echt fijner ga voelen! Een fijne therapie dus! 


Het boek bestaat uit 46 kleurplaten, maar met 1 kleurplaat ben je al een middag bezig (met uitzondering van de kleurplaat links, die zijn wat eerder klaar). Het zijn verschillende vormen en thema's. Je hebt moeilijke kleurplaten met veel details, rondjes en bloemetjes, maar ook makkelijkere kleurplaten zoals bijvoorbeeld de kikkers hierboven of een paar strikjes. Zo heb je dus veel afwisseling. 


Ik vond het ook leuk om behalve het kleuren met kleurpotloden, er nog een randje omheen te doen met stiften, dat geeft toch een beetje extra schaduw. Ik vind het sowieso leuker om met stiften te werken dan met kleurtjes, dus dat maakt het ook weer extra leuk. 

Ik kan het iedereen aanraden om ook te gaan kleuren! Het werkt onwijs relaxed en ik word er heel blij van! Het is ook leuk om te doen terwijl je bijvoorbeeld een serie kijkt, al is het dan waarschijnlijk minder ontspannend. Dit kleurboek kocht ik bij Action voor €1, maar je hebt er waarschijnlijk veel verschillende van. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten