zondag 29 maart 2015

Film: The Notebook

Zoals jullie vast wel aan mijn blog gemerkt hebben, ben ik mega inspiratieloos voor artikelen op het moment. Ik weet niet waarom, maar ik kan gewoon even niks bedenken om over te schrijven. Toch voel ik me dan altijd een beetje schuldig, omdat ik het liefst gewoon elke of om de dag een artikel wil schrijven.

Vandaag bedacht ik daarom maar even iets anders. Vrijdag heb ik de film The Notebook gezien, voor het eerst, en ik dacht 'waarom maak ik daar geen artikel van?'. Ik weet dat velen van jullie de film al gezien hebben, maar ik vond het zo'n leuke film dat ik er toch graag een review over schrijf! Dat komt dus in dit artikel!

let op, als je niet gespoiled wil worden, moet je dit artikel nog maar even niet lezen! 



The Notebook is een verfilming van het gelijknamige boek van Nicholas Sparks, en sowieso hou ik al van die schrijver. Het verhaal begint in een soort bejaardentehuis,waar een oude vrouw wordt voorgelezen door een oude man. Het verhaal wat hij leest, zien we door allerlei 'flashbacks' en dat is eigenlijk de film. Het gaat over een jongen, Noah, die verliefd wordt op een meisje, Ali. Zij wil eerst niet zoveel van hem weten, maar wordt toch verliefd op hem. Haar ouders, en dan vooral haar moeder, zijn hier minder tevreden over en daarom gaat het na een tijdje ook uit. Een paar jaar later, als Ali verloofd is met een andere man, komen ze elkaar weer tegen. Ik wil niet de hele film verklappen, maar het is dus een en al romantiek en drama.


Het mooiste aan deze film vind ik het nu en toen idee, de oude man leest de oude vrouw voor en daar zie je steeds flashbacks van. Dat vind ik altijd erg leuk in een film. Daarnaast hou ik ook van de romantiek tussen Noah en Ali, welk meisje zou dit nu niet willen?

De oude vrouw is dement en aan het einde van de film zie je dat die twee oude mensen, Noah en Ali zijn. Ali is dus dement en ze weet niks meer van haar relatie met Noah. Daarom wil hij haar voorlezen, omdat ze zich het dan soms weer even herinnert. Je ziet ook helemaal op het einde dat Noah het boekje openslaat en dat er staat dat Ali het geschreven heeft, en dat hij het moet voorlezen zodat ze weer bij hem terug komt. Hij houdt dit dus ook vol en de moed die hij daarvoor heeft is echt ontroerend.


Overall is dit dus echt een prachtige film. Ik heb mijn best gedaan niet teveel te verklappen, en dat is ook wel aardig gelukt aangezien er nog genoeg dingen in de film gebeuren die ik niet heb verteld. Het is echt een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten