maandag 9 maart 2015

Dingen waar ik blij van word

Helemaal in het begin van mijn blog heb ik eens zo'n artikel gemaakt en ik vond dat toch wel erg leuk. Ik ben dit langzamerhand een beetje vergeten, maar ik wil het toch weer eens regelmatig gaan doen. Ik vind positiviteit erg belangrijk en omdat ik vaak de neiging heb om erg negatief te zijn, lijkt het me leuk om eens in de zoveel tijd een artikel te schrijven over dingen waar ik blij van word. Dit kan van alles zijn, maar het gaat er gewoon om dat ik eens met jullie de dingen deel die mij gelukkig maken, ook al gaat het niet altijd even goed met me.



Het feit dat het goed gaat op school
Ik heb nog helemaal geen herkansingen, op een kleine na, en daar ben ik stiekem best trots op. Ik ben een van de enigen uit mijn klas die overal een voldoende voor heeft en dat maakt me toch wel blij. Het geeft een soort van bevestiging dat ik op de goede weg zit.

Ik heb een hele lieve vriend
Dit is waarschijnlijk wel hetgeen waar ik op dit moment het gelukkigst van word. Ik ben ondertussen al 7 maanden met hem samen en ik ben nog nooit zo gelukkig geweest. Het klinkt natuurlijk heel cliché, maar ik ben echt dolblij met hem.

Het gaat steeds beter met mijn angststoornis/zelfvertrouwen
Ik heb een sociale angststoornis, althans zo noem ik het zelf maar even, en ik word er blij van dat dit de laatste tijd een stuk beter gaat. Altijd als ik alleen al over straat liep, was ik er continue mee bezig of mensen me aankeken en of ik er dan niet gek uitzag en of ik bijvoorbeeld wel normaal liep. Je kan je misschien wel voorstellen dat je daar na een tijdje helemaal gek van wordt.



Ik onderneem meer dingen
Ik ben echt iemand die goed een hele dag thuis achter haar laptop kan gaan zitten. Ik vind dit prima, maar eigenlijk word ik veel blijer als ik ergens naartoe kan (en dan het liefst met iemand samen). Zo ben ik de afgelopen tijd vaker naar familie gegaan en heb ik leuke uitstapjes met vriendinnen en mijn zusje gehad. Daar word ik ook blij van.

Het wordt weer beter weer
Ik schrijf dit op zaterdag en het is momenteel zo'n 14 graden buiten. Ik hou echt van dit weer en het liefst zou ik de hele dag buiten zitten. Ik ben dan ook expres op mijn kamer gaan zitten omdat ik hier mooi naar buiten kan kijken en de raam open kan zetten, zo kan ik optimaal genieten van het weer, ook al zit ik binnen!

Zo, dit waren even een paar dingen die me op het moment heel  blij maken. Heel gek, maar nadat ik dit heb geschreven voel ik me ook ineens een klein beetje gelukkiger. Het helpt dus wel als je even wat positiviteit in je leven nodig hebt!

Waar word jij blij van? 


2 opmerkingen:

  1. Hé!
    Ik heb je genomineerd voor de liebster award! (https://mijmerize.wordpress.com/2015/03/10/liebster-award/)

    BeantwoordenVerwijderen