donderdag 29 januari 2015

Review: Essence long lasting eye pencils

Deze vond ik ook weer tussen mijn make-up collectie en besloot ze te reviewen. Het zijn twee oogpotloden van Essence. Ik weet niet helemaal zeker of deze nog echt in de collectie zijn, maar Essence heeft wel long lasting eye pencils, dus waarschijnlijk zal het dan sowieso iets soortgelijks zijn. Ik gebruik eigenlijk vrijwel nooit oogpotloden, dus vandaar leek het me wel leuk om dit eens te proberen.


Ik heb de eye pencils in twee kleuren, een paarse en een blauwe. De blauwe kleur heet '09 cool down' en de paarse kleur heet '16 coolest chick'. Ik vind de kleuren op het eerste zicht erg mooi, maar ik ben wel een beetje bang dat het heel fel is, een beetje 'over the top' dus.


De swatches. De pigmentatie van de eye pencils zit in ieder geval goed! Ik hoef maar een keer te strijken en er staat een mooie duidelijke lijn. De paarse kleur vind ik wel vrij donker, het is niet echt meer zo paars als het op de verpakking leek. Maar ik denk dat ik deze kleur zelfs wel mooier vind. 



Dit is de blauwe kleur, die ik persoonlijk echt prachtig vind. Het is wel jammer dat het niet de kleur blauw van mijn ogen is, want daardoor 'vloekt' het een beetje. Ik vind de kleur wel erg mooi en vooral het 'glimmende' laagje wat er overheen zit vind ik leuk!



Deze kleur vind ik persoonlijk mooier bij mijn ogen, en wederom een hele mooie kleur. Hier zit ook een mooie shimmer overheen en dat vind ik echt heel erg mooi! 

Het enige nadeel aan deze eye pencils vind ik dat ze vrij lastig aan te brengen zijn. Je moet het stevig aanbrengen, wil je dat er een duidelijke lijn komt te staan. Je bent met je oog natuurlijk voorzichtiger dan met een swatch op je arm, dus dat heeft er ook wel mee te maken. Buiten dat ben ik heel tevreden over deze eye pencils en raad ik ze zeker aan! 

1 opmerking: