donderdag 4 december 2014

Tips voor een heel gezellig avondje! *Sinterklaas*

Morgen is het eindelijk zover: 5 december! Wij vieren al sinds ik me kan herinneren pakjesavond en dat doen we eigenlijk altijd op dezelfde manier. Mijn ouders kopen cadeautjes voor ons en meestal gaan we dan ook nog van tevoren gourmetten. Dit jaar heb ik ook cadeautjes voor mijn ouders gekocht, dus dat belooft zeker gezellig te worden!

In dit artikel ga ik met jullie wat ideeën over pakjesavond en tips doornemen over hoe je er een heel gezellig avondje van kan maken, welke leeftijd je ook hebt. Ik vind december de leukste maand van het jaar en Sinterklaas een van de leukste Nederlandse feesten, dus dat moet wel goed komen!


Ik ga even beginnen met mijn pakjesavond. Elk jaar begint het bij ons rond 6/7 uur met lekker samen met het gezin gourmetten. Ik vind dat echt heerlijk en dat vind ik dus al een feest op zich. Vervolgens gaan we dit jaar eerst even Goede Tijden Slechte Tijden kijken en doen we daarna de cadeautjes. De cadeautjes die mijn moeder, en ik en mijn zusje voor mijn ouders, voor ons heeft gekocht zitten dan in een grote mand en die gaan we dan één voor één uitpakken. Soms doen we er een dobbelspel bij (wie 6 gooit mag een cadeautje pakken), maar de laatste jaren pakken we meestal gewoon om de beurt een cadeautje. Als we daarmee klaar zijn kijken we meestal nog even tv of een film.


Nu zijn er ook een hoop mensen die surprises doen of iets in die richting, daar zijn natuurlijk ook leuke ideeën bij te bedenken.

Het dobbelspel
Ik weet niet of iedereen dit kent dus ik leg het even uit. Je hebt een dobbelsteen (die je deze tijd van het jaar in veel winkels kunt kopen) en daar staan op de verschillende kanten, verschillende teksten op ('Geef je cadeau door naar links', 'maak het cadeau open' etc.). Dan is het de bedoeling dat iedereen iets koopt, wat eigenlijk voor iedereen kan. Iedereen krijgt dan een cadeau, maar je moet het de hele tijd doorgeven etc. tot je het mag uitpakken. Het cadeau dat je dan uiteindelijk uitpakt mag je houden. Ik heb dit toevallig met nieuwjaar gedaan, maar ik vond het echt een heel leuk idee voor Sinterklaas. Zo hoeft iedereen ook geen dure of veel cadeaus te gaan kopen, maar gewoon een leuk cadeau. Bij deze is het wel leuker als je met een wat grotere groep bent.
Ik heb even op internet gezocht en op deze site: http://www.bellesqa.nl/tips-voor-een-gezellige-sinterklaasavond/ vond ik dit, zodat je het ook met een gewone dobbelsteen kunt doen
1 = cadeautje pakken voor je zelf
2 = cadeautje pakken en naar rechts afgeven
3 = cadeautje bij iemand anders wegnemen
4 = cadeautje pakken en naar links afgeven
5 = cadeautje pakken en aan een willekeurige ander geven
6 = cadeautje uitpakken.



Surprise 
'Sint zat te denken, wat hij Claudia eens zou schenken' deze zin kennen we misschien allemaal wel van de surprises op de basisschool. Een knutselwerk met een 'origineel gedicht' en een cadeautje van €2,50. Ik weet dat veel mensen dit al doen met pakjesavond, maar dit is dus ook ontzettend leuk om met je gezin of familie te doen. Spreek samen een bedrag af, zodat iedereen evenveel krijgt. Hierbij is het natuurlijk ook leuk om het alleen met cadeaus te doen, zonder knutselwerken of gedichten.

Als je nu nog zorgt dat je voldoende pepernoten en ander Sinterklaassnoep, en natuurlijk versieringen in huis hebt, dan wordt het vast en zeker een heel gezellig avondje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten