woensdag 31 december 2014

Mijn 2014

Dit artikel wordt een beetje persoonlijk, omdat ik graag mijn 2014 in dit artikel wil vertellen. Ik heb dit jaar toch wel het een en ander meegemaakt en ik vind het mooi om op deze manier op mijn jaar terug te kijken.




Januari-februari-maart
Het eerste wat me te binnen schiet, is het leren kennen van mijn vriend. Officieel ken ik hem sinds 29 december 2013 (afgelopen maandag kenden we elkaar een jaar), maar deze drie maanden is toch echt wel de periode geweest dat ik verliefd op hem ben geworden. In het begin wilde ik er, heel eerlijk gezegd, niet veel van weten door de lange afstand. Maar liefde kun je niet dwingen en ik werd alsnog verliefd.
Verder moet ik echt even goed nadenken over wat er in deze maanden nog allemaal is gebeurd. Volgens mij had ik in deze periode ook weer schoolexamens, dus daar was ik natuurlijk ook veel mee bezig.
Verder heb ik natuurlijk carnaval gevierd en ik weet nog dat ik toen ook ruzie kreeg met een goede vriendin dat nu eigenlijk wel weer goed gaat.
Ik weet ook nog dat ik me in deze periode nog wel eens heel depressief kon voelen, maar de reden weet ik eigenlijk niet meer.


April-mei-juni 
Ja, ik ga er weer over beginnen, maar in de maand mei heb ik voor het eerst afgesproken met mijn huidige vriend. Hij speelt sowieso een heel belangrijke rol in 2014 en vooral de eerste keer dat we afspraken is erg belangrijk voor mij.
Verder heb ik in deze periode eindexamen gedaan en ben ik -gelukkig- geslaagd! Mijn zomervakantie begon dan ook lekker op tijd.
Ik weet ook nog dat ik veel moest regelen, omdat ik bijna 18 werd en er dus een hoop dingen geregeld moesten worden. Ik was in deze periode ook op zoek naar een baantje, maar ik heb uiteindelijk niks gevonden.

Juli-augustus-september
In deze periode heb ik vooral leuke dingen gedaan met vriendinnen en met mijn zusje. Ik had een lange vakantie en daar heb ik flink van genoten!
Ook werd ik 16  juli 18 en dat is eigenlijk ook wel een belangrijke dag geweest. 18 is toch wel een belangrijkere leeftijd van bijvoorbeeld 17 dus ik vond het wel even een gek gevoel dat ik toch 'volwassen' was.
8 augustus is ook een belangrijke datum voor mij, omdat ik toen officieel een relatie kreeg met mijn vriend, ik ben zo gelukkig met hem dat ik hem echt niet uit mijn jaar zou kunnen wegdenken.
In september begon ik ook aan een nieuwe opleiding. Heel spannend natuurlijk, ik had er erg veel zin in, maar ik vond het aan de andere kant ook wel erg eng! Ik studeer trouwens pedagogiek, voor degene die het nog niet wisten.


Oktober-november-december
In deze maanden is er niet echt iets heel spannends gebeurd. Ik heb me vooral gericht op mijn studie en dat heeft heel goed uitgepakt. De eerste periode heb ik namelijk zonder herkansingen gehaald en daar ben ik toch wel erg trots op!
Verder was mijn kerst echt de leukste kerst die ik ooit heb gehad. Ik ben bijna een week samen met mijn vriend geweest (de helft bij mij, de helft bij hem) en dat in combinatie met familie en gezelligheid maakte het helemaal perfect.

Vandaag ga ik 2014 mooi afsluiten samen met een vriendin. Ik vind het heel raar dat 2014 nu ineens is afgelopen, maar ik denk toch wel dat ik mag zeggen dat ik een fantastisch jaar heb gehad. Ik hoop dat 2015 net zo wordt!

Hoe zag jouw 2014 eruit? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten