dinsdag 9 december 2014

Jingle bell, jingle bell...

Sinterklaas is nog maar net het land uit, of je ziet al overal kerstversieringen hangen. Kerstmis vind ik eigenlijk wel een van de leukste (of eigenlijk dé leukste) feestdagen die we in Nederland vieren. Ik hou van de gezelligheid, de sfeer en de mooie versieringen van Kerstmis. Ik vind het ook altijd leuk dat ik mijn familie dan weer zie.

Iets wat ik  ook echt leuk vind aan kerst, en waar ik stiekem in september al mee begin, is kerstmuziek. Er zijn zoveel mooie en gezellige kerstliedjes en in dit artikel ga ik een paar van mijn favoriete kerstliedjes met jullie delen. Er zullen er vast en zeker een hoop bij zitten die iedereen al kent, want ik hou van klassiekers, maar wie weet ook een paar die wat minder bekend zijn!





Andy Williams - It's the most wonderful time of the year

Als ik aan kerst denk, denk ik eigenlijk gelijk aan dit liedje. Ik word zo blij en opgewonden als ik dit liedje hoor, hierbij kom ik echt helemaal in de kerststemming! Ik vind ook het 'ouderwetse' uiterlijk van het liedje zo gezellig, een perfect kerstliedje dus! 



Wham! - Last Christmas

Dit is ook een liedje dat denk ik vrijwel iedereen kent. Bij dit liedje moet ik heel erg aan vroeger denken, omdat mijn ouders het ook vaak draaiden rond Kerstmis. Juist omdat het me zo aan vroeger doet denken, wordt ik er heel vrolijk van en brengt het me meteen in een kerst sfeer. Ik heb bij dit liedje echt zin om de kerstboom op te gaan zetten! 


Mariah Carey - Last Christmas

Dit is niet echt een liedje wat mij meteen in de Kerstige sferen brengt, maar ik vind dat hij toch wel tussen al deze liedjes hoort. Ik luister hem namelijk ook regelmatig met Kerst! 




Megan & Liz - It's christmas time

Deze kennen waarschijnlijk niet veel mensen, maar ik vind het toch een ontzettend leuk kerstliedje. Ik ben al een paar jaar fan van Megan & Liz en hun kerstliedje luister ik ook regelmatig in december! Deze is lekker vlot en ik vind het een leuk liedje! 



Band aid 30 - Do they know it's christmas?

Ik had deze versie eigenlijk nog nooit gehoord (er is een oudere versie toch?!), maar ik vind het echt een hele mooie versie. Dit liedje vind ik ook echt een mooie voor Kerst, omdat het toch ook een periode is waarbij je ook aan anderen moet denken, die boodschap brengt dit liedje heel goed over. 

Nou, dit was wel een mooie selectie uit alle kerstliedjes die ik mooi vind. Er zijn er nog veel meer, maar ik zal jullie een lange lijst besparen haha! 

Wat is jouw favoriete kerstliedje? 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten