woensdag 26 november 2014

Wat moet ik nou toch vragen?

Het probleem wat ik elk jaar in de decembermaanden heb, is dat ik nooit weet wat ik moet vragen voor Sinterklaas. Met ons gezin vieren wij nog gewoon pakjesavond op de ouderwetse manier, dus dat ik en mijn zusje cadeautjes krijgen. Ook in de familie vieren we het nog steeds en het is elk jaar een dilemma wat ik moet vragen. In dit artikel ga ik wat ideetjes geven voor dingen die je kunt vragen voor Sinterklaas of kerst, en anders misschien gewoon voor je verjaardag of iets anders!




Make-up: Heel cliché, maar de basisdingen zijn altijd wel handig. En misschien is dit de gelegenheid om dat 'iets te dure' palette te vragen!

Verzorgingsproducten: Wat ik elk jaar krijg, is een rol watjes, make-up remover en bijvoorbeeld een fles zeep. Misschien niet de leukste cadeautjes om te krijgen, maar het komt wel altijd van pas.

Kleding: Sinds dat ik 18 ben, moet ik mijn kleding zelf betalen. Dan is Sinterklaas dé gelegenheid om 'gratis' kleding te krijgen, scheelt jouw geld én je hebt een leuk cadeau.

Een boek: Ik lees eigenlijk vrijwel nooit meer, omdat ik het of vergeet of ik heb geen zin om van mijn iPad af te lezen, omdat dat toch wat zwaarder leest. Dan is een boek het ideale cadeau! En dat is voor degene die het mag kopen ook nog eens leuk om uit te zoeken.


Parfum: Dit krijg ik ook bijna elk jaar en daar ben ik ook heel bij mee, een lekker geurtje. Zelfs voor een surprise kan dit leuk zijn, want je hebt ook goedkope lekkere parfums van bijvoorbeeld Essence.

Winterstuff: Een extra sjaal, leuke handschoenen of een gezellige muts, ideale cadeautjes voor Sinterklaas, je hebt ze toch nodig als het kouder wordt!

Iets creatiefs: Denk aan een puzzel, een schilderwerkje, iets om te borduren, noem maar op. Het soort dingen waar je normaal nooit tijd voor hebt of die je niet in huis hebt, maar die toch leuk zijn om te doen.

(Geur)kaarsen: In de wintermaanden zijn kaarsjes altijd erg gezellig, dus hoe leuk als je hiermee lekker je kamer kan opfleuren of een lekkere geur geven?


Fotoboek/fotolijst: Wat ik altijd een leuk idee vind, is om een fotoboek of fotolijst te vragen en die dan te vullen met bijvoorbeeld mooie foto's of herinneringen van 2014, omdat het jaar toch bijna afgelopen is.

Dagje weg: Niet altijd het goedkoopste, maar het lijkt me ook leuk om eens iets te vragen waarbij je iets gaat doen. Denk bijvoorbeeld aan een dagje Efteling, een dagje naar de Sauna of een dagje zwemmen.

Schoolspullen: Mijn pennen, stiften en potloden zijn tegen deze tijd alweer op of kwijt en dan is het handig om deze weer wat op voorraad te hebben!

Muziek/films/series: Denk aan een cd, maar ook een iTunes cadeaukaart of een Netflix maand.

Ik hoop dat je hiermee wat nieuwe inspiratie hebt voor Sinterklaas!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten