zaterdag 15 november 2014

Nail-art tutorial: Sinterklaas

Vandaag komt Sinterklaas weer in het land en dat vond ik een mooie gelegenheid om eens een nail-art tutorial te maken. Ik vind Sinterklaas altijd een hele gezellige tijd, net zoals alles in December en daarom wil ik hier één of meerdere artikelen aan wenden. Deze nail-art heb ik zelf verzonnen, het idee was er eigenlijk meteen. Ik vond hem erg leuk en hij is helemaal niet moeilijk om te maken. Ik heb verschillende foto's gemaakt dus ik hoop dat het een beetje leuk en duidelijk is!

Ik ben niet helemaal gelukkig met de Zwarte Piet, maar wie weet kun jij daar je eigen draai aan geven (of alleen de mijtertjes gebruiken)! 
Ik heb er dus voor gekozen eigenlijk twee nail-arts in een te doen. Ik heb mijtertjes gemaakt, maar daarnaast ook een Zwarte Piet. Die vind ik iets minder mooi gelukt, maar ik ga hem toch doen. 
We beginnen met de mijtertjes. De bedoeling is dat je rode driehoekjes op je nagels maakt, die je daarna inkleurt. Ik heb dit met een dotting tool gedaan, maar je kunt ook een kwastje gebruiken. Dit hoeft niet supernetjes te zijn, omdat we er later nog met geel overheen gaan. 

Hier heb ik 4 driehoekjes gemaakt, waarvan ik er twee al heb ingekleurd, de andere twee moet ik nog inkleuren. 


Vervolgens heb je ze dus allemaal rood gemaakt. Dan ga je met een gele nagellak, een lijntje om je driehoekje heen zetten. Probeer dit zo netjes mogelijk te doen.


Als laatste, maak je nog een kruisje op je driehoekjes, zodat het echt een mijter wordt. Dit doe je simpelweg door twee rechte gele lijnen te trekken, dit kun je wederom met een kwastje doen, maar ik heb het met een dotting tool gedaan. 


Tadaa, dan zijn je mijtertjes klaar. Nu ga ik beginnen met de Zwarte Piet. Als eerste lak je natuurlijk je nagel helemaal zwart, of bruin, of geel, of rood of stroopwafelkleur, wat jij wil. Dan zet ik stipjes (als ogen) in de volgorde van groot naar klein: Eerst twee donkerblauwe grote stippen naast elkaar. Dan twee iets kleinere stipjes daarop en dan twee zwarte puntjes op het witte. Vervolgens maak je gewoon van een simpel rood streepje een mond en gebruik je een paar witte puntjes als  neus. Het bovenste gedeelte van je nagel maak je lichtblauw, met een donkerblauwe rand eromheen en een donkerblauw streepje dat een veer moet voorstellen. Daarnaast heb ik nog twee halve gele cirkels gemaakt, die als oorbellen moeten dienen. 


En dan zijn je hele nagels klaar! Ik vind het uiteindelijk best leuk geworden, ook al vind ik de Zwarte Piet minder. Het is ook echt niet moeilijk om te maken, als je het eenmaal een beetje onder de knie hebt! 

Heb jij een leuke nail-art voor Sinterklaas? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten