maandag 13 oktober 2014

Mijn parfumcollectie

Deze week ben ik eigenlijk weer bewuster bezig geweest met het afwisselen van mijn parfum. Ik betrap mezelf er namelijk vaak op dat ik veel dezelfde parfum draag, en dan ruik je (en mensen om je heen) dat niet meer na een tijdje. Vandaar dat ik op het idee kwam om een artikel te schrijven over alle parfumflesjes die ik in huis heb (of eigenlijk die ik zo snel even kon vinden...). Er zitten flesjes bij die al een paar jaar oud zijn, maar ook een paar die ik nog niet zo lang geleden heb gekocht. Ik ben benieuwd!

De eerste drie flesjes. Zoals je ziet zijn ze alle 3 nog lang niet leeg, omdat ik meestal andere geuren gebruik. De linkse kleur komt van een klein sieradenwinkeltje en ik kan eigenlijk ook niet echt plaatsen waar deze naar ruikt, ik vind het wel een hele warme en misschien zelfs herfstige of winterse geur. De middelste is van BeyoncĂ© Pulse NYC. Deze heb ik ooit voor Sinterklaas gekregen en vind ik ook erg lekker! Deze is wat zoeter en blijft ook beter zitten. Ik vind het flesje ook erg grappig, omdat het flesje als het ware op zijn kop staat. De laatste is een parfum die een beetje naar appel ruikt, dat kun je ook al zien aan het kleine appeltje op het flesje. Deze komt van de Big Bazar en dat verklapt al een beetje dat de kwaliteit niet geweldig is. Toch is het een lekkere frisse en zoete geur, ik vind dit echt zo'n speciale lente geur! 


Dan mijn drie, toch wel, favoriete geuren. Deze draag ik eigenlijk het meeste en vind ik ook ontzettend lekker. De linkse geur is van Essence: Like a day in a candy shop. De naam verklapt het al een beetje, dit is een ontzettend zoete geur die een beetje naar snoep ruikt. Ik hou sowieso van zoete geuren, en van deze geur wordt ik gewoon heel blij! Dan is de tweede geur een parfum van de Action. Deze heeft ook een beetje een zoete geur, iets minder dan die van Essence, maar dit vind ik echt zo'n parfum voor elke dag. Hij is wat neutraler en vandaar dat het prima overal bij past. De laatste geur is er een van Mexx en deze is eigenlijk al bijna leeg, maar deze geur vind ik ook ontzettend lekker. 


Dan zijn dit nog drie parfums die ik wat minder gebruik, maar die ik toch even op de foto zet. De linkse heb ik eigenlijk al heel lang, en heel stiekem ben ik al een beetje uitgekeken op de geur. Ik vind hem een beetje oud ruiken en ik hou meer van blije zoete of fruitige geuren. De middelste ruikt wel lekker, die ruikt ook weer wat zoeter en toch net weer een beetje apart, erg lekker! De laatste heb ik eigenlijk nog nooit opgespoten, omdat ik die ooit gekregen heb en ik eigenlijk wel even genoeg heb aan de geuren die ik heb. Maar ik ga hem vast een keer proberen en ben er dan ook erg benieuwd naar!

Zo, dit was een selectie van de parfums die ik heb. Stiekem had ik verwacht dat ik er meer zou hebben, en dat heb ik ook wel, maar die heb ik voor dit artikel even niet zo snel kunnen vinden. Ik denk dat ik ook wel flink wat kan varieren in verschillende parfums en ben erg benieuwd daarnaar! 

Wat is jouw favoriete parfum? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten