dinsdag 2 september 2014

DIY: Perzik gezichtsmasker

Ik heb vandaag weer eens een DIY voor jullie. Aangezien mijn zusje dol is op gezichtsmaskers, of nou ja ik denk dat ze dat is, vond ik het wel leuk daar eens een DIY over te maken. We kennen natuurlijk allemaal de gezichtsmaskers in pakjes, maar het lijkt mij ook wel leuk eens zelf zo'n masker te maken! Dit is ook leuk om bijvoorbeeld samen met je vriendinnen te doen of op bijvoorbeeld een verjaardagsfeestje. Ik heb gekozen voor een perzikmasker voor de normale huid. Ik vind perzik altijd erg lekker ruiken, eten iets minder, dus dat leek me ook wel lekker om op je gezicht te smeren! Ik ben benieuwd!




Wat heb je nodig?
- 1 rijpe, middelgrote perzik
- 1 eetlepel honing
- 1 eetlepel bloem
- 1 ei

Wat moet je doen?
Allereerst schil je de perzik en gooi je de pit weg. Dan snij je de perzik in kleine stukjes.
Breek het ei en splits het eiwit van het eigeel. Het eigeel hebben we niet nodig.
Doe de stukjes perzik, het eiwit, de honing en de bloem in de blender en laat het malen tot het een mooi dik, glad goedje is.
Als je geen blender hebt, kun je alles gewoon goed pureren of kloppen tot het glad is.

Dit masker moet je, net zoals alle gezichtsmaskers, aanbrengen op je huid, waarbij je wat ruimte bij je ogen vrijlaat. Laat het ongeveer 20 minuten intrekken en spoel het daarna met lauw water af.

Ik ga dit masker zeker eens proberen. Ik heb dit masker van de site www.gezichtsmaskers.org dus neem daar zeker eens een kijkje, want er staan nog veel meer DIY maskers op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten