zondag 17 augustus 2014

Film review: The Lucky One

Ik wist vandaag niet waar ik over moest schrijven. Na lang nadenken dacht ik dat ik eigenlijk ook gewoon over normale dagelijkse dingen kan schrijven. Ik heb vrijdagavond samen met mijn zusje de film The Lucky One en het leek me wel leuk daar een artikel over te schrijven in de vorm van een review. Ik hou erg van dit soort films, dus vandaar dat ik dit wel een leuk artikel vond. Ook omdat ik de schrijver al genoemd heb in mijn artikel over mijn favoriete boeken. Let's review!




De Lucky One is een film uit 2012 met Zac Efron en Taylor Schilling in de hoofdrol. Het gaat over een man, Logan, en hij zit bij de marine. Dan vind hij tijdens zijn 'werk' (hoe noem je dat?) een foto van een vrouw en doordat hij die foto vond overleefde hij een bomaanval, tenminste volgens mij ging het zo. Daarna wilde hij natuurlijk die vrouw vinden en zocht haar op. Zij, Beth, werkt in een soort hondenasiel waar ze honden traint en uitlaat. Ze leren elkaar natuurlijk kennen, maar meer verklap ik niet want dan is de film niet meer leuk om te kijken!

Ik was van te voren al erg enthousiast over deze film. Het is gebasseerd op een boek, en dat boek is geschreven door Nicholas Sparks. Hij is een van mijn favoriete schrijvers, zoals jullie weten als je vaker mijn blog leest. Ik vind de sfeer in de films van zijn boeken altijd geweldig, dit zijn de romantische films die ik zo leuk vind. Deze film was een romantische drama, dus behalve romantiek zat er ook nog wel een beetje spanning in.


Soms vind ik dit soort films ook wel eens een beetje langzaam, dat het heel lang duurt voordat er eens wat gebeurd. Dat had ik bij deze film eigenlijk niet. Het begint direct heel spannend, waardoor je al snel in de film zit. Daarna wordt het weer wat rustiger en dat is ook heel mooi om te zien, langzaam worden de twee hoofdpersonen verliefd op elkaar. Op het einde van de film wordt het weer heel spannend. Ik wil niet te veel verklappen, maar er is een storm en er moeten mensen gered worden. Dan wordt het van romantisch ineens weer heel spannend en ik vind die overgang best goed bedacht.

Over het algemeen vond ik dit een prachtige film. Ik vind het een beetje lastig om het echt te reviewen zonder dat ik teveel verklap, dus dat is misschien niet helemaal gelukt. Ik raad je deze film in ieder geval zeker aan, vooral als je van romantische drama houdt! Deze is ook erg leuk om samen met je vriendinnen te kijken, een echte meidenfilm!

Wat is jouw favoriete film? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten