zaterdag 23 augustus 2014

Film: The fault in our stars

Een tijdje geleden, bijna 2 maanden om precies te zijn, postte ik een review van het boek The Fault in Our Stars. Ik had toen verwacht dat ik de film veel eerder zou gaan zien en dat ik een week later een film review online zou kunnen zetten. Dit duurde en duurde, maar deze week heb ik hem ein-de-lijk na lang wachten gezien en ga ik hem reviewen. Ik ben dolenthousiast over deze film dus dat belooft wat. Als je dus wilt weten waar de film over gaat en wat ik ervan vond, lees dan vooral verder! Je kunt het artikel over het boek hier vinden.


Bron: http://www.hypable.com/2013/12/18/the-fault-in-our-stars-movie-poster/
De film gaat over Hazel Grace Lancaster en zij heeft kanker. Daarom draagt ze altijd een zuurstoftank mee. Hazel weet al dat ze dood gaat, alleen nog niet wanneer, omdat ze eigenlijk al dood had moeten zijn. Van haar ouders moet ze bij een praatgroep voor kankerpatiënten en daar komt ze Augustus Waters tegen, hij heeft kanker als het ware overleefd. Meteen gaat Hazel met Augustus mee naar huis en langzaamaan leren ze elkaar beter kennen. Augustus geeft meteen toe dat hij Hazel leuk vindt, maar Hazel wil niks beginnen omdat ze bang is dat ze hem pijn gaat doen. Maar, uiteindelijk worden ze toch verliefd op elkaar.

Ik geef geen uitgebreide samenvatting, omdat ik dan teveel verklap en het leuker is als je het zelf ziet!

Allereerst wil ik even zeggen dat ik al enthousiast was over deze film voordat ik hem keek en voordat hij überhaupt uit kwam. Ik was er zó benieuwd naar en nadat ik het boek had gelezen, was ik erg benieuwd hoe ze de film gingen maken. 

Ik vind de chemie tussen Hazel en Augustus echt geweldig. Vanaf het begin van de film merk je als kijker dat ze bij elkaar horen en dat het een ontzettend leuke en schattige relatie is. Ik vind het fijne aan de film dat het niet zo traag ging als in het boek, daar duurde alles ontzettend lang en moest je soms een paar hoofdstukken wachten totdat er iets gebeurde. Ik was blij dat dat in de film niet zo was.

Ik was trouwens ook echt fan van Isaac. Ik vond het leuk dat ze hem toch ook nog een grote rol in de film hebben gegeven, net als in het boek. Het voegt niet écht iets toe aan het verhaal, maar dat vond ik eigenlijk ook het leuke eraan. Het ging niet alleen maar om Hazel en Augustus en dat vind ik mooi. 

Ik moet wel toegeven dat ik op het einde van de film heb zitten janken als een klein kind. Ik vond het zo ontzettend zielig! Ik wil niks verklappen, maar ik kan je vertellen dat het echt emotioneel is. 

Desondanks is het een ontzettend mooie film die zeker de moeite waard is om eens te kijken! Het einde is dan wel zielig, maar dat hoort er ook een beetje bij. Echt een aanrader! 

Wat vond jij van deze film als je hem gezien hebt? 

1 opmerking:

  1. Hey Claudia!
    Ik heb je genomineerd voor de Liebster Award.
    Hier een linkje: http://vantruinaartop.blogspot.nl/2014/08/the-liebster-award.html#more

    X Mariëlle

    BeantwoordenVerwijderen