zaterdag 2 augustus 2014

Favorites: Books!

Weer even iets nieuws, ik wil mijn blog wat persoonlijker maken en daarom ga ik het regelmatig hebben over een aantal van mijn favoriete dingen (dit kan van alles zijn). Vandaag ga ik het hebben over mijn favoriete boeken. Ik lees niet héél vaak en daarom zal dit ook niet zo'n lang artikel worden als ik hoopte, maar ik ga het toch proberen. Ik vind dit soort artikelen meestal erg leuk om te lezen en ik haal er meestal ook veel leuke boeken vandaan!



Nicholas Sparks

Allereerst begin ik met mijn favoriete schrijver, Nicholas Sparks. Ik vind al zijn boeken echt prachtig en een aantal zijn ook verfilmd. Misschien ken je Safe Haven, Dear John of The Notebook wel? Ik vind deze boeken allemaal mooi en het zijn ook echt romantische boeken. Als je van spanning houdt is niet dit echt jouw ding, denk ik. Ik vind het ook mooi dat al deze boeken toch iets gemeen hebben, zodat je ook weet dat het van Nicholas Sparks komt. Zeker aanraders! 
Als je me vraagt wel boek mijn favoriet is van deze schrijver, dan denk ik dat dat Safe Haven is. Deze leest heel makkelijk, omdat er naast romantiek ook een beetje spanning in zit! 

The fault in our stars

Ik denk wel het bekendste boek van de laatste tijd? Anyway, ik vond dit een heel mooi boek. Het is geschreven door John Green. Het is niet mijn favoriete boek, maar hij staat toch wel hoog op mijn lijstje. Het gaat over Hazel, een meisje met longkanker en zij weet dat ze dood gaat. Dan ontmoet ze Augustus en hij heeft kanker overleefd en uiteindelijk worden ze verliefd op elkaar.
Ik ga niet teveel verklappen, maar ik vond dit een ontzettend mooi en meeslepend boek.



Mel Wallis de Vries

Weer een schrijver, maar deze boeken vind ik ook geweldig. Mel Wallis de Vries schrijft vooral jeugdthrillers en ik vind deze altijd erg leuk om te lezen. Ze zijn nog niet zo moeilijk of heftig als volwassen thrillers en dat maakt het leuk vind ik! Het leukste boek vond ik denk ik uitgespeeld, dat had wel een originele verhaallijn! Het ging over verschillende meisjes die vermoord werden en niemand wist precies wat het verband was tussen die meisjes, en dan komt de hoofdpersoon zelf in gevaar. Erg spannend dus! 



Dit was het eigenlijk al weer. Ik lees nog wel eens andere boeken, maar dan kan ik niet zeggen dat het in mijn lijstje met favorieten thuis hoort. Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar jullie favoriete boeken, dus laat die gerust achter!

Wat is/zijn jouw favoriete boeken?

2 opmerkingen:

  1. Ik heb niet een specifiek een boek die ik het allerbeste vindt! Maar ik vindt Harry Potter toch wel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nicholas Sparks is inderdaad een geweldige auteur!
    x

    BeantwoordenVerwijderen