vrijdag 29 augustus 2014

Back to school: introductie

Een persoonlijk artikeltje vandaag, ik ga het namelijk hebben over de introductie op mijn nieuwe school. Ik begin dit jaar aan de opleiding pedagogiek aan de Fontys en daarbij hadden we ook een introductie. Eigenlijk zou het een soort kamp zijn, van woensdag tot vrijdag, maar doordat de camping onder water stond, ging het overnachten niet door. Misschien heb je dat ook wel op het nieuws gezien. Ik vond dat persoonlijk niet heel erg, aangezien ik een hekel heb aan kamperen en ik het ook wel fijn vond dat ik nu naar huis kon wanneer ik wilde. Gelukkig ging de rest van het programma wel door en hadden we woensdag en donderdag introductiedagen.




Ik vond het eerlijk gezegd ontzettend spannend en ik was erg zenuwachtig. Er vielen wel wat zenuwen van me af toen de camping niet door ging, maar ik vond het toch spannend. Ik vind het altijd erg moeilijk met wat mensen van me vinden en ik wil altijd leuk overkomen. Heel raar natuurlijk, maar ach het viel  allemaal wel mee. We kwamen woensdagochtend op school en eerst kregen we een beetje uitleg over de school en de opleiding. Daarna ging je in groepjes naar je klas en daar maakte je kennis met de mentor en de rest van je klasgenootjes. Ik moet zeggen dat ik al snel een stukje minder zenuwachtig was, want iedereen was erg aardig.

Nadat we dat gedaan hadden, kregen we shirts van de fontys, die we nodig hadden voor het festival de volgende dag. We deden ze eigenlijk al meteen aan, nadat we ze een beetje verknipt hadden. Daarna gingen we naar de stad om wat te eten, om daarna door te fietsen naar een plek waar alle scholen van Fontys uit de stad naartoe kwamen. Daar werden we toegesproken, ik kreeg er eigenlijk weinig van mee, en werd er een soort levend kunstwerk van gemaakt. Omdat wij de helft van ons groepje kwijt waren, hebben we daar niet aan meegedaan.


Nadat we hier weg waren, hadden we eigenlijk een soort tocht door de stad gepland, alleen in plaats daarvan gingen we op het terras zitten. Leuk natuurlijk, maar ik had het ook wel leuk gevonden wat meer van de stad te zien. Maar ach, het gaat erom dat je elkaar leert kennen en dat is aardig wat gelukt. Die avond zouden we nog wat gaan eten en daarna op stap gaan, maar omdat ik heel erg met paniekaanvallen zit de laatste tijd, ging ik voor het eten naar huis. Daar heb ik gewoon nog heel veel moeite mee en ik vond het ook wel mooi geweest voor die dag.

Donderdag moesten we om 12 uur verzamelen, en uiteindelijk vertrokken we pas rond half 2 naar Tilburg voor het Fontys festival. In het begin had ik wel even zoiets van 'is dit het nou' omdat ik er iets meer van verwacht had. Maar misschien komt dat omdat ik niet zo van feesten en grote mensenmassa's houd. Later zijn ik en een ander meisje dan ook gezellig bij het meer gaan zitten, dat ook bij het festival hoorde, en daar hebben we zitten kletsen. Dat was ontzettend gezellig en de tijd vloog voorbij. Ons plan was om rond 9/10 uur naar huis te gaan, zodat ik nog voor 12 uur de trein kon halen. Maar om 8 uur, iets eerder volgens mij al, begon het te regenen en het hield maar niet op. Vandaar dat we rond half 9 besloten om maar naar de bussen te gaan. Daar moesten we nog even wachten en uiteindelijk had ik om 10 uur de trein naar huis. Toen moest ik het laatste stukje door de harde regen naar huis fietsen en werd ik dus kletsnat!

Toen ik thuiskwam deed ik lekker mijn pyjama aan en keek ik terug op twee leuke dagen. De spanning maakte het wel iets minder leuk voor mij, maar over het algemeen heb ik het erg leuk gehad en ben ik blij dat ik ben gegaan!

Ik heb deze twee dagen trouwens geen foto's gemaakt. Dat vind ik eigenlijk erg jammer, want anders had je nog een beter idee van

Geen opmerkingen:

Een reactie posten