woensdag 16 juli 2014

Vakantie ideeën!

Vandaag even geen uitgebreid artikel, omdat ik jarig ben (eindelijk 18!) en ik het momenteel drukker heb met bezoek dan met mijn blog haha! Ik had dit al een tijdje op de planning staan en besloot dan om het vandaag maar te plaatsen, omdat nu toch iedereen vakantie heeft. Ik wil namelijk een paar ideetjes bespreken over wat je kan doen in de vakantie, als je je verveelt. Ik heb daar zelf namelijk ook wel eens last van, dus dacht ik dat dit artikel best nog wel eens handig zou kunnen zijn!

Thaiti



1. Maak een plakboek
Het klinkt ouderwets, omdat we met de digitale camera's en mobieltjes geen foto's meer hoeven af te drukken, maar een plakboek maken kan toch erg leuk zijn! Ben je op vakantie geweest? Of wil je misschien wel gewoon een aantal leuke foto's opplakken, dan is dit een erg leuk idee tegen verveling. Je kunt het dan ook nog versieren. En zeg nou zelf, het is toch leuker om later een fotoboek door te bladeren dan op je computer foto's te kijken?

2. Ruim je kamer op en verkoop dingen die je weg doet
Je kamer opruimen klinkt natuurlijk saai, maar nu je de tijd hebt is het wel een mooie gelegenheid het eens te doen. Je kunt er misschien ook nog wat aan verdienen, want alles wat je weg doet zou je op marktplaats kunnen zetten!
Dit geld trouwens ook voor kleding, ruim je kast eens op en verkoop de kleding die je weg doet! Of beter nog, geef het aan een goed doel. Die kunnen kleding vaak goed gebruiken!

Thaiti

3. Probeer elke week een recept uit
Of het nou koken of bakken is, nieuwe dingen maken is altijd leuk. Dus zoek een lekker recept uit en maak het! Het leuke hieraan is dat je het daarna ook lekker kan opeten.

4. Leer jezelf iets nieuws
Of het nou een muziekinstrument, een taal of een hobby is, jezelf iets nieuws leren is iets wat je prima in de vakantie kan doen. En wie weet heb je er later nog wat aan!

Thaiti

5. Bezoek een willekeurige plaats
Ik zag dit idee in de video van Teske en ik vond het zo'n leuk idee! Je koopt een treinkaartje voor de hele dag (bijvoorbeeld van de Kruidvat oid). Dan ga je naar het station en stap je in de eerste trein die je tegen komt. Dan kies je voor jezelf een nummer en bij dat station stap je uit. Dan zie je misschien iets wat je nog niet eerder zag! Ik zou dit trouwens niet doen als ik alleen was, maar ik vind het toch een ontzettend leuk idee.

Zo dit waren een aantal tips die je kunt doen in de vakantie. Nogmaals sorry voor een kort artikel, maar het kon nu even niet anders. Volgende week zit ik in Londen en ik ga proberen elke dag een artikel online te krijgen over wat ik allemaal doe, maar ik kan natuurlijk niets beloven. Ik ga nu in ieder geval weer verder mijn verjaardag vieren!

Wat doe jij meestal als je je verveelt? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten