dinsdag 15 juli 2014

Review: Essence mascara

Mijn blog begon als een beautyblog, maar is uitgegroeid tot een persoonlijk blog. Toch wilde ik het element beauty erin houden, maar het viel me op dat ik daar al een paar dagen geen artikelen meer over heb geschreven. Dit komt misschien ook wel omdat er op het moment niets 'nieuws' is, er komen nu weinig nieuwe producten uit, en ik dus niks nieuws te melden heb op het gebied van beauty. Daarom bedacht ik me dat ik natuurlijk ook een review kon schrijven van een artikel dat ik nog had liggen. Over mascara heb ik nog geen enkel artikel geschreven en daar ga ik verandering in brengen! Ik ga namelijk een mascara van Essence reviewen, de multi action blackest black mascara. Tot nu toe kocht ik alleen maar volume mascara's, dus was ik erg benieuwd toen ik deze cadeau kreeg!



De verpakking ziet er eigenlijk hetzelfde uit als een andere mascara van Essence. Ik weet niet precies hoe hij heet, maar de paarse kleuren zijn dan roze. Verder vind ik de verpakking niet erg bijzonder.

De kleur is, zoals de verpakking al zegt, zwart. Het is daarentegen niet zo zwaar dat het bijzonderder is dan andere mascara's. Het is gewoon een normale zwarte mascara. Misschien is het ook wel zo bedoelt, maar ik dacht dat er iets speciaal was aan deze mascara. 


Het kwastje is, volgens mij, een gewoon mascara kwastje. Ik vind deze overigens wel fijner dan die kwastjes waar bijna geen 'haartjes' aan zitten (ik weet niet precies hoe de kwastjes heten haha!). Ik heb het idee dat ik met dit soort kwastjes namelijk meer volume krijg.

Over het effect van de mascara ben ik vrij tevreden. Hij geeft me een goed volume, niet te veel en niet te weinig. Ook krijg ik er geen klontjes van en dat is ook een groot voordeel! Een klein nadeel is dat ik wel flink wat op moet doen, wil je ook echt zien dat ik mascara draag. Dus het 'blackest black' vind ik er niet echt bij passen, 

Over het algemeen ben ik vrij tevreden over deze mascara, alleen had iets meer volume wel gemogen. De volgende keer zou ik denk ik toch weer voor een andere mascara gaan, eentje die wel voor volume is.

Wat is jouw favoriete mascara? 

2 opmerkingen:

  1. De mascara's van Essence werken voor mij ook altijd redelijk. Toch ben ik meer van de MaXfactor afdeling. Momenteel gebruik ik de scanaleyes retro glam mascara van Rimmel Londen. Werkt ook prima!

    BeantwoordenVerwijderen