vrijdag 11 juli 2014

Mijn verzorgingsproducten

Ik wilde een artikel schrijven over mijn favoriete beauty-producten, maar eigenlijk heb ik die producten al een aantal keer benoemd en denk ik dat het niet echt iets toevoegt. Ik vind ook altijd de 'Favourites' van de maand artikelen erg leuk om te lezen, maar zelf kan ik niet zeggen dat ik dan zoveel nieuws te melden heb elke maand. Vandaar dat ik vandaag de verzorgingsproducten die ik gebruik eens op een rijtje ga zetten, en dan meteen wat ik ervan vind. Denk bij verzorgingsproducten dan bijvoorbeeld aan dagcrème, shampoo, make-up remover etc. etc. etc.



Allereerst gebruik ik natuurlijk producten om mezelf en mijn haar mee te wassen. Als douchegel gebruik ik momenteel een flesje die in een cadeaupakket zat, dus ik weet niet precies van welk merk dit is. Daarnaast vind ik deze ook niet erg fijn dus als hij op is ga ik een nieuwe gebruiken! Ik denk een van Dove of Nivea oid, die vind ik altijd erg fijn!

Om mijn haar te wassen gebruik ik regelmatig een andere shampoo en conditioner, maar eentje waar ik al een tijdje bij blijf hangen is de Oil en Care van Andrélon. Het maakt mijn haar lekker zacht en dat heb ik graag bij een shampoo. Het enige nadeel is, vind ik, dat het mijn haar snel vet maakt. De laatste week gebruik ik daarom een andere shampoo, iets voor dode puntjes van Andrélon, en die lijkt daar iets beter tegen te kunnen!


Natuurlijk gebruik ik ook producten om mijn gezicht mee te reinigen. Ik moet nog steeds nieuwe reinigingsmelk oid gaan halen (ik gebruik nu alleen make-up remover) dus die heb ik er even niet bij. Als make-up remover gebruik ik eigenlijk altijd de 'oog'make-up remover pads van de Hema. Ze kosten ongeveer €2 geloof ik. Eigenlijk zijn ze speciaal voor je ogen, maar ik krijg er ook prima mijn foundation mee weg. Het enige nadeel is dat er een soort nat spul vanaf komt en dat gaat niet snel van je gezicht af, daarom is het niet handig dit overdag te gebruiken. Ook krijg ik er ontzettende traanogen van, dus misschien moet ik toch maar eens op zoek naar een alternatief!


Ook gebruik ik regelmatig een dagcrème. Regelmatig, omdat het mijn huid snel vet maakt en ik het idee heb dat ik daardoor eerder puistjes krijg. Ik gebruik er twee, eentje van de Hema en eentje van Yves Rocher die speciaal voor puistjes zou zijn. Die van de Hema is iets vetter dus die gebruik ik als mijn huid droog is en die van Yves Rocher gebruik ik als ik puistjes of mee-eters heb. Over deze twee crèmes ben ik wel tevreden, maar ik vind ze niet super! Ik heb ooit crèmes van dr. Van der Hoog gebruikt en die vond ik veel fijner! Misschien dat ik die nog maar eens moet kopen.

Als ik het zo teruglees valt me op dat ik eigenlijk net zo goed alles nieuw kan kopen, omdat ik over alles wel iets aan te merken heb... Ik denk dat ik dat ook maar ga doen, want met een goede verzorging ben je al een heel eind!

Wat zijn jouw favoriete verzorgingsproducten? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten