zondag 27 juli 2014

Londen 2014

Allereerst: sorry, dat ik de afgelopen week niets gepost heb. Ik had alleen mijn iPad en mijn mobiel bij en daarmee lukte het niet zo goed blogposts te schrijven of online te krijgen. Vandaar dat ik nu een lang artikel maak, eigenlijk een soort (photo)diary over mijn week in Londen. Ik heb ontzettend veel gedaan en moet er nog even van bijkomen, maar wát was het leuk!

Zaterdag



Zaterdag was de dag dat we vertrokken naar Engeland. Omdat we veel te vroeg waren, we konden pas om 3 uur in het huisje, gingen we in Dover nog even de White Cliffs bekijken. Dit was vlakbij de boten van Frankrijk naar Engeland, wij gingen met de trein omdat ik zeeziek word, maar het was toch leuk die boten eens te zien! 


En hier zie je dan zo'n 'white cliff'. Het is moeilijk zoiets vast te leggen op foto, maar het zag er zo indrukwekkend uit, omdat het zo hoog was! 


Daarna gingen we door naar het huisje. Hier zie je heto p de foto, de flat rechtsonder was van ons. Het was erg gezellig en het lag een minuutje van de supermarkt en het station af. Superhandig! 

Zondag


Zondag was een winkeldagje en zijn we naar Oxford Street geweest. In deze winkelstraat zitten onder andere de Primark, Superdrug (soort Kruidvat) en Forever 21. Dit bord zag ik staan in deze straat en ik vond hem erg grappig. 


Ook gingen we nog even naar Piccadilly circus. Hier heb je allemaal billboards (heet dat zo?), net zoals in New York. Erg leuk om te zien! 


Daarna gingen we nog even naar een park, om lekker uit te rusten van een druk winkel-dagje. Volgens mij was het regent's park, en het zag er erg mooi uit. Er stonden allemaal bloemen en onder andere deze boog, het leek net een hele bijzondere tuin! 


Toen we weer terug naar de metro gingen, kwamen we langs speaker's corner. Ik had er eigenlijk nooit zo bij na gedacht, maar hier stonden dus allerlei mensen die hun mening wilden vertellen. Deze man bijvoorbeeld, had vooral kritiek op het nieuws en dat we eens moesten nadenken wat echt belangrijk was. Erg indrukwekkend om eens te zien.

Maandag


Maandag hadden we het wel even gehad met alle winkels en gingen we naar het Science museum. Dit was iets anders dan wat ik ervan verwacht had, saaier eigenlijk, maar toch wel leuk om eens gezien te hebben. Ik vond vooral het gedeelte dat je zelf proefjes mocht doen erg leuk! 


Daarna gingen we naar de Big Ben kijken. Hier had je de Big Ben en de London Eye. Hier ben ik niet in geweest, het was te duur en een te lange rij, maar ik vond het toch wel tof dit nog eens gezien te hebben. 


Hierna gingen we weer in een mooie parkje zitten. Ik vond het best grappig om te zien dat zo midden in het centrum ineens allemaal parkjes zijn, tussen de gebouwen in bij wijze van. 

Dinsdag


Dinsdag hebben we lekker uitgeslapen en gingen we 's middags naar Covent Garden. Een soort plein met winkeltjes en een markt. Een beetje lastig uit te leggen, maar toch leuk om te zien. Hier zie je dat ik aan een kaars ruik bij een kraampje, helemaal links met het rokje haha! 


Daarna gingen we naar de National Gallery. Ook al zijn wij niet echt kunstliefhebbers, hier hingen ook schilderijen van onder andere van Gogh en Rembrandt, leuk om eens een keer te zien dus! Helaas mocht je binnen geen foto's maken. 


Die avond gingen we naar mijn favoriete attractie: de musical Wicked! Ik had deze twee jaar geleden al eens gezien in Londen, maar ik wilde graag nog een keer. Het was net zo geweldig en ik heb echt genoten! 

Woensdag


Woensdag hadden we een dagje strand, het was de hele week al zo warm dat we we wat verfrissing konden gebruiken. Het enige nadeel was dat het een kiezelstrand was, dus stenen in plaats van zand. In het water was het gelukkig wel zand dus dat scheelde een hoop! 


Hier lekker zwemmen in de zee. Het water was behoorlijk koud dus vandaar dat ik er nog niet doorheen was haha! 

Donderdag


Donderdagochtend gingen we naar Buckingham Palace om te kijken naar het wisselen van de wacht. De soldaten in het rode pakje worden dan omgewisseld met andere soldaten. Eerlijk gezegd vond ik dit niet zo spannend en heb ik samen met mijn moeder lekker in de schaduw in het parkje gezeten. 


Daarna gingen we naar Harrods. Een van de grootste, en duurste, warenhuizen in Londen. Ik vond het eigenlijk niet zo leuk, want het stelde eigenlijk niet veel voor. Het was gewoon een bijenkorf, maar dan met dure spullen. Mijn ouders zeiden wel dat het vroeger leuker was, omdat ze er toen echt exclusieve dingen hadden. Jammer dat ze dat nu niet meer hebben!


En daarna gingen we nog naar een tuin/park, iets waar we meestal de dag mee afsloten. Hier hadden ze hele mooie bloemen en daar hebben we dus ook veel foto's van! 

Vrijdag


Vrijdag was de laatste dag en gingen we kijken naar de Tower Bridge. Ik was die dag ontzettend moe van alles, dus eigenlijk boeide het me niet meer zo, maar ik vond het toch wel leuk om de brug eens in het echt te zien. 


Daarna gingen we naar Petticoat Lane market. Een van de grootste markten van Londen, maar door de regen viel dit een beetje in het water aangezien veel kraampjes al weg waren en veel aan het opruimen waren. 


De eerste keer regen deze week, en niet zo'n beetje! Het regende ontzettend hard en het hield maar niet op. Vandaar dat we besloten maar snel naar het dichtstbijzijnde metro-station te rennen en een taartje te halen, om die in het huisje op te eten. 

Zaterdag

Zaterdag gingen we alweer naar huis. Na een hele fijne vakantie vond ik het toch ook weer fijn om thuis te zijn! 

Waar ga jij op vakantie deze zomer? 

1 opmerking: