donderdag 10 juli 2014

DIY: friendship bracelets

Aan het begin van mijn blog maakte ik hier ook een artikel over, maar nu heb ik deze oude 'hobby' weer opgepakt. Iedereen is nu bezig met de Loom-bandjes, maar die heb ik geen, dus besloot ik iets anders te doen. Het is nu vakantie en ik besloot weer eens armbandjes te knopen, de zogenaamde Friendship bracelets. Het is eigenlijk helemaal niet moeilijk en toch leuk om te doen, vind ik. Ik heb er nu twee gemaakt en in dit artikel zal ik dit verder toelichten.

Als eerste maakte ik de makkelijkste variant. De schuine 'strepen' vind ik namelijk het makkelijkst om te maken. Eigenlijk is het gewoon touwtjes knopen, maar hieronder heb ik een plaatje wat het allemaal nog iets duidelijker maakt. 


Met deze techniek maakte ik het onderstaande armbandje. Zoals je ziet is het helemaal in de kleuren van het WK. Het heeft alleen niet geholpen, want zoals iedereen weet verloor Nederland gisteren. Jammer! Maar het armbandje is nog wel goed gelukt vind ik! 


Daarna wilde ik eens iets moeilijkere variant. Ik had al vaker het hartje gezien in de armbandjes, maar tot nu toe lukte het me niet. Vandaag besloot ik het toch nog eens te proberen en het lukte! Hieronder zie je de instructie over hoe je het moet doen. 


En daarmee maakte ik deze. Het enige nadeel is dat je niet echt heel goed zit dat het hartjes zijn (misschien komt dit ook wel door de kleuren die ik gebruikt heb), behalve als je goed kijkt. Dat vind ik jammer, maar ach, het is toch nog aardig goed gelukt! Misschien als ik deze ook nog een beetje oefen dat het beter lukt, want ik zie ook dat er soms wat gaatjes in zitten en ik dus vergeten ben om een stukje te knopen. 


Ik vind dit soort DIY's erg leuk om te doen, vooral nu ik niet zoveel te doen heb in de vakantie. Ik ga er dan ook nog veel mee oefenen en ben erg benieuwd naar wat voor creaties ik nog meer ga maken! 

Heb jij nog een leuke DIY?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten