woensdag 2 juli 2014

Boek: The Fault in our Stars

Ik denk dat iedereen wel gehoord heeft van the Fault in our Stars, een boek dat in Nederland op 10 juli in de bioscoop komt. Ik wist ongeveer waar het verhaal over ging en dat maakte me nieuwsgierig genoeg om het boek te gaan lezen, in het Engels wellicht. Ik zette het boek op mijn ipad en begon te lezen. In dit artikel vertel ik wat ik van het boek vind. Binnenkort komt er dan ook nog een artikel over wat ik van de film vind, als ik hem gezien heb. Dit is een beetje anders dan waar ik normaal over schrijf, maar omdat dit toch eigenlijk een persoonlijk blog is, leek het me wel eens leuk om te doen!
Belangrijk: Soms zal ik in dit artikel misschien vertellen wat er gebeurt, als je dit niet wil weten (omdat je bijvoorbeeld het boek nog gaat lezen en niet veel over de inhoud wil weten), zou ik de samenvatting (in het kort) niet lezen.



In het kort:
Hazel, een kankerpatiënt die weet dat ze dood gaat, en Augustus (Gus), hij heeft kanker overleefd, ontmoeten elkaar in een soort praatgroep voor kankerpatiënten. Ze lijken elkaar meteen leuk te vinden, maar Hazel wil niks beginnen omdat ze hem geen verdriet wil aandoen wanneer ze dood gaat. Hazel laat Augustus kennis maken met het boek 'An Imperial Affliction' van schrijver Peter van Houten. Augustus regelt dat ze samen naar Amsterdam kunnen om de schrijver te ontmoeten, maar hij is een onvriendelijke man en daar zijn ze al snel weer weg. In Amsterdam worden Augustus en Hazel wel echt verliefd op elkaar en wordt het (eindelijk!) iets tussen hen. Eenmaal thuis blijkt dat Augustus zijn kanker terug is en daarom moet hij weer veel naar het ziekenhuis. Later sterft hij. 

Mening
Ik vond het boek ontzettend mooi, alleen een beetje moeilijk in te komen. Het was ook leuk dat niet alleen de kanker centraal stond, wat in veel boeken zo is, maar ook de dingen die Hazel en Augustus daarbuiten doen. Ik vond het ook zo mooi dat er een aantal mooie uitspraken in stonden, die je nu ook steeds vaker op het internet terug vond. Er stonden verschillende inspirerende quotes in en dat vind ik altijd leuk! Het enige wat ik jammer vond, was dat in het boek, het boek 'An Imperial Affliction' zo veel voor kwam dat je er op een gegeven moment wel een beetje genoeg van had. Ik had ook iets meer van het einde verwacht, het was ineens afgelopen en dat had ik niet verwacht. Buiten die dingen ben ik echt enthousiast over het boek en kan ik niet wachten op de film! 

Wat vond jij van dit boek? (Als je het gelezen hebt) 

1 opmerking:

  1. Leuk review! Ik heb zelf het boek nog niet gelezen, maar ik ben wel benieuwd hoe hij nu is! :)

    BeantwoordenVerwijderen