maandag 9 juni 2014

Mijn ochtend routine!

Aangezien ik dit onderwerp vaker voorbij zie komen op blogs, leek het me wel leuk om te delen wat ik 's ochtends allemaal doe om mezelf klaar te maken, wat beauty betreft. Ik ben niet zo heel lang bezig 's morgens, maar ik doe toch aardig wat dingen en het leek me gewoon leuk om daar eens over te bloggen!



Kleding
Ik begin 's morgens altijd met mijn kleding, dat doe ik ook meteen als ik opsta. Ik heb meestal van te voren al een goed idee over wat ik aan wil, maar soms duurt het toch nog wel een tijdje. Ik ben overigens niet iemand die eerst 100 outfits aantrekt en er vervolgens een kiest, ik weet meestal wel snel wat ik wil. Meestal draag ik een spijkerbroek met een leuke top en in de zomer draag ik vaak een rokje of een jurkje.

classisinternal by Sonya Esman.

Make-up
Vervolgens, nadat ik mijn tanden heb gepoetst, begin ik aan mijn make-up. Meestal, behalve voor een feestje, draag ik elke dag dezelfde make-up look. Gewoon omdat dat het makkelijkste is. Ik begin daarbij meestal met dagcrème en daar breng ik daarna foundation op aan.  De laatste tijd is dat meestal een foundation van Catrice. Vervolgens gebruik ik een concealer op mijn wallen en eventuele puistjes of minder mooie plekjes. De concealer die ik gebruik is ook van Catrice. Daarna poeder ik het af met poeder van Essence. Dit is eigenlijk wat ik altijd doe voor mijn gezicht. Meestal gebruik ik dan nog een poederblush van New York Color, eentje die ik nog niet zo lang heb, maar wel ontzettend fijn vind! Ik vind poederblush veel fijner dan crème blush, op een of andere manier krijg ik bij crème blush altijd een té felle kleur op mijn wangen.
Daarna begin ik aan mijn ogen. Eigenlijk is dat heel simpel. Ik gebruik een eyeliner van Essence, meestal ook nog zonder wing en een mascara van Essence. Ik heb gemerkt dat als ik veel producten voor mijn ogen gebruik (oogpotlood, oogschaduw etc.) ik vaak een beetje een kwade blik in mijn ogen krijg en dat vind ik niet mooi. Vandaar dat ik voor overdag meestal alleen eyeliner en mascara gebruik. Voor mijn wenkbrauwen gebruik ik regelmatig ook een wenkbrauwpoeder van de Hema. Omdat mijn wenkbrauwen blond van nature zijn, vind ik ze soms wat te licht en gebruik ik soms een poeder. Soms ja, want soms vind ik het ook weer te donker en dan krijg ik weer een kwade uitstraling.
Als laatste gebruik ik ook nog een lipstick, de laatste tijd gebruik ik dat meestal voor mijn lippen. Meestal is dat een lichtroze glitter kleur van Catrice, maar soms gebruik ik ook een rode, het ligt er een beetje aan wat ik ga doen. Ook gebruik ik een lippenbalsem vaak, voor als ik een keer geen lipstick wil dragen.


Haar
Met mijn haar doe ik meestal niet zoveel bijzonders. Het valt de laatste tijd van nature al best goed, dus meestal haal ik er alleen even een borstel doorheen en dan moet het maar goed zitten. Heel saai, ik weet het, maar als ik er van alles mee ga doen, dan wordt het er toch niet beter op.


Dit is wat ik meestal doe als ik mezelf klaar maak. Eigenlijk is het best saai nu ik het terug lees, maar ach, ik vond het wel leuk om er eens over te schrijven.

Wat is jouw ochtend routine? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten