donderdag 5 juni 2014

DIY: aardbeien gezichtsmasker tegen puistjes!

Ik vind het zelf altijd erg leuk om maskertjes op te smeren, vooral met vriendinnen is dat erg leuk om te doen. Vandaag ga ik uitleg geven over hoe je zelf een gezichtsmasker kunt maken. Ik heb gekozen voor een masker tegen puistjes, omdat we daar allemaal wel eens last van hebben. Het is een aardbeienmasker, omdat ik aardbeien gewoon zo lekker vind. 

Wat heb je nodig?
- 5 (rijpe) aardbeien
- 1 ei
- 2 theelepels honing

Wat moet je doen?
Je begint met de aardbeien te wassen. Zorg dat ze goed schoon zijn en prak ze daarna helemaal fijn. 
Vervolgens doe je dit in een kommetje en daar doe je het eiwit van het ei en de honing bij. 
Dit roer je totdat het een egale mix is. 

Het gezichtsmasker breng je aan op je gezicht en dat laat je ongeveer 20 minuten intrekken. Daarna spoel je het af met koud water. 



Je ziet al aan de lengte van deze blogpost, het is enorm simpel om te maken. Dit is natuurlijk ook veel leuker dan een masker in de winkel te kopen en op te doen. Ik vind dit ook een leuk idee om bijvoorbeeld samen met je vriendinnen te doen, dat is nog net iets leuker dan alleen maar elkaars gezicht onder smeren.

Maak jij ooit zelf gezichtsmaskers? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten